Pengedar Shaklee Gombak dan Batu Caves

Bahaya Vilus

Jenis Vilus

Vilus merupakan komponen halus berbentuk seperti jejari yang mana terletak di sepanjang dinidung usus. Pada asasnya, ia berfungsi sebagai 'jaga' ie guard, membantu penyerapan lebih banyak nutrien, mineral dan vitamin serta memelihara diri daripada toksin.

Jika sihat vilus kita, maka mudahlah bagi kita untuk menikmati setiap nutrisi daripada makanan yang kita ambil. Bukan itu sahaja, proses memperbaiki sel juga dapat dilakukan dengan baik (proses regenerate), yakni sel-sel lama akan diganti dengan yang lebih baik.

Memandangkan badan kita sangat-sangat memerlukan nutrien, maka kita harus tahu samada sel yang menyerap nutrisi ini adakah berfungsi sebaiknya dan dapat melakukan 'tugas'nya dengan baik? Sel yang menyerap nutrisi ini ialah vilus. Vilus merupakan komponen penting dalam usus kecil kita yang akan menyerap nutrisi daripada makanan yang diambil sehari-hari.

Dalam dunia kita yang semakin canggih ini, boleh dikatakan kebanyakan daripada kita mempunyai vilus yang agak rapuh dan kurang baik. Ini adalah berikutan kesan daripada pemakanan seharian kita, penggunaan toksin dan bahan kimia dalam pemprosesan dan pertumbuhan sayur-sayuran dan buah-buahan, pencemaran udara dan lain-lain. Jadi tidak hairanlah sekiranya vilus kita turut termasuk dalam kategori ini. Malah, mengikut kajian WHO (World Health Organisation), kadar nutrisi dan zat dalam sebiji epal sekarang adalah tidak sama dengan zat dalam sebiji epal pada masa yang lalu!

Jadi seringkali kita mendengar bahawa terdapat ramai yang mengalami masalah kurang berat badan kerana sebenarnya lapisan vilus tidak sihat dan tidak bersih..maka penyerapan nutrisi tidak berlaku secara maksima. Walau banyak mana seseorg itu makan, dia tidak akan mempunyai cukup nutrisi. maka tidak hairanlah mengapa kita asyik mahu makan sahaja dan asyik rasa lapar sahaja. Ini adalah kerana vilus kita sangat lapar dan dahagakan nutrisi. Perlu ingat sekiranya makan tanpa kawalan bagi kandungan lemak dan karboidrat yang tinggi..AWAS!!! mereka sebenarnya terdedah kepada risiko KOLESTROL yang boleh menyebabkan PENYAKIT JANTUNG.dan kita tahu bahawa penyakit jantung ni adalah pembunuh manusia PERTAMA di dunia.

Secara logiknya, jika kita makan makanan yang sihat, maka kesihatan diri juga dapat dipertingkatkan...Yang pasti Produk daripada Shaklee secara semulajadi membantu mengatasi masalah ini!! Dengan penambilan Meal Shakes, B Complex dan Vitalea anda mampu untuk menyokong vilus yang sihat, struktur halus bagaikan jari sepanjang dinding usus yang bertindak sebagai "pengawal", membantu badan anda meresap lebih banyak nutrien, vitamin dan mineral, sambil memelihara anda daripada toksin. Lebih sihat vilus anda, lebih efisien sel anda boleh menyerap khasiat dan diri anda menjadi lebih sihat.

JOM SIHAT DAN TAMBAH BERAT BADAN ANDA DENGAN SET TAMBAH BERAT BADAN SHAKLEE!!!!!

Set Tambah Berat Badan

No comments :

Post a Comment

Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...