Pengedar Shaklee Gombak dan Batu Caves

SR Vita C Plus

SR Vita C Plus 

Assalamualaikum...Entry kali ini sy nk kongsi pasal Produk Hot Shaklee yang lama menghilang dan kini kembali dengan penambahbaikan dari segi kandungannya..Memang terbaikkk..Ok jika dilihat pada gambar di atas, ini lah label penambah baikannya..;-)

Formula baru ini ditambah dengan CITRUS BIOFLAVONOIDSiaitu Lemon, Orange, Grapefruit dan Hesperidin (Fungsi hesperiden bersama citrus bioflavonoid membantu keadaan seperti hemorrhoids,varicose veins, and poor circulation (venous stasis). Membantu blood vessels dan reduce inflammation). Penambahan bioflavonoids iaitu pigmen yg larut air dgn antioksidan, antiallergenik dan sangat diperlukan untuk penyerapan vitamin c.



Apa itu BIOFLAVONOIDS 


Bioflavonoids merangkumi sekumpulan besar nutrien dengan aktiviti antioksidan. Bioflavonoids sitrus, yang merupakan sebahagian daripada kumpulan nutrien yang berasal dari kulit dan pulpa produk sitrus. Bioflavonoids sitrus bertindak secara sinergistik dengan vitamin C. Setiap bahan meningkatkan tindakan yang lain. Bioflavonoids sitrus diperlukan oleh vitamin C untuk digunakan dengan berkesan oleh badan. Ia juga memanjangkan keberkesanan vitamin C dengan melambatkan kerosakan.

Bioflavonoid atau yang dikenal dengan nama vitamin P atau biasa disebut dengan nama Flavonoids merupakan kelompok pigmen yang larut dalam air. Flavonoids adalah kelompok dari senyawa polyphenoic yang banyak terdapat pada berbagai jenis tanaman. Istilah bioflavonoid merujuk pada beberapa jenis zat seperti hesperin, hesperidin, eriodictyol, quercetin, quercertrin, rutin, myricetin, apigenin, luteolin, catechin, citrin, luteolin, dan flavonoid lainnya. Nutrien ini tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dan perlu dapatkan dari makanan.


Bioflavonoids dapat bekerja dengan baik iaitu dengan adanya vit B6, Vit c, vit E, Tyrosine, Calsium dan zinc

Bioflavonoid terhasil daripada bahagaian berwarna sayur-sayuran, buah-buahan , bunga, herba dan bijirin. penyelidikan telah menunjukkan bahawa bioflavonoids bertindak sebagai:


  • anti-radang
  • anti-alergi
  • anti-virus
  • anti-kanser

*Bioflavonoids ada 4 jenis. Citrus Bioflavonoids adalah selamat dan tiada kesan sampingan serta selamat untuk ibu hamil.

Bahan Makanan apa yang Mengandungi Bioflavonoid?


Bioflavonoid banyak terdapat pada bahan putih tepat di bawah kulit buah citrus. Bioflavonoid juga terdapat dalam lada, anggur, kayu pinus, bawang-bawangan, berry, teh hijau, sorgum, apricot, kedelai, tomat, brokoli, seledri, paprika, buncis, delima, jeruk nipis, jeruk lemon, anggur, apel, pir, stroberi dan lain-lain.

Bahan Apa yang Dapat Mengurangi Bioflavonoid dari Tubuh?

Beberapa bahan dapat menghilangkan bioflavonoid dari tubuh. Salah satunya yang paling buruk adalah asap rokok dan banyak minum alkohol. Aspirin dan ubat-ubatan penghilang rasa sakit juga dapat membuang bioflavonoid dari tubuh. Demikian pula dengan antibiotik dan cortisone.

Seseorang itu boleh mengetahui adakah dirinya kekurangan Vitamin C..Bagaimana?

Antara simptom kekurangan Vitamin C :

-Mudah tertekan / Stress - sering letih dan lemah
-Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik, tapak kaki keras dan kasar
-Luka yang lambat sembuh
-Mudah selsema / bersin
-Wajah nampak tua dari usia (Vitamin C penting utk pembentukan kolagen)
-Mudah dapat ulser
-Mudah demam / antibodi tak kuat
-Gusi berdarah
-Salur darah mengecil
-Sakit sendi
-Tanda lebam pada badan
-weight loss (bukan kurus sihat tp kurus yang tak sihat, lemah dan kusam)

Manfaat SR Vita C Plus
  • Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.
  • Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema
  • Memerangi kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.
  • Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
  • Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.
  • Mengekalkan kolestrol sihat - ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.
Manfaat SR Vita C Plus

Perbezaan Shaklee (dengan Vitamin C yang ada di pasaran)
  • Vitamin C pertama yang natural dan bertindak secara ‘Sustained release’, berfungsi secara perlahan untuk memenuhi keperluan tubuh selama 24 jam.
  • Rumusan unik yang membenarkan pelepasan vitamin c secara perlahan dan berterusan selama 5 jam.
  • Satu tablet membekalkan 500mg vitamin C iaitu bersamaan 7biji setengah oren.
  • Membekalkan ‘Bioflavinoid’ dalam jumlah yang seimbang iaitu 120mg..Bioflavonoids bekerja untuk meningkatkan keberkesanan vitamin C dan perlu diambil sebagai sebahagian daripada suplemen vitamin C..( elak salur darah dari runtuh/bocor, meningkatkan fungsi vitamin c, elak vitamin c dr cepat teroksida dan merosakkan sel)
  • Ada dalam bentuk yang boleh dikunyah.
  • Tiada pembaziran kerana semua vitamin C digunakan.dilepaskan kedalam system tubuh secara perlahan mengikut keperluan.
Siapa yg perlukan?

1) PEROKOK –asap rokok merosak bioflavanoids dan vit c dengan cepat. Perokok memerlukan extra bioflavanoids dan vit c utk melawan kerosakan sel dari asap rokok
~ perokok pasif juga memerlukan extra bioflavanoids dan vit c
2) ELDERLY
3) Penderita asma dan alergi
4) penderita kencing manis 
5) orang yang terkena jangkitan kerana bioflavanoids dan vit c dapat mengurangkan risiko infeksi
6) penghidap hypertensi – dapat menurunkan tekanan darah
7) orang yang stress – dpt mencegah stress dan proses pemulihan stress dapat dipercepat dengan mengambil bioflavanoids dan vit c
sesiapa yang nak jaga kesihatan

Jadi apa tunggu lagi..Banyak manfaat yang akan anda dapat hanya dari sebiji Vita C Plus sahaja..oh yer..lagi berbaloi kerana hanya 1 botol (180biji) boleh tahan sehingga 6 bulan hanya dengan HARGA RM92.50 jerrrr @ RM0.50 sehari. Masih berkira-kira lagi UNTUK KESIHATAN DAN KECANTIKAN ANDA??hehe...Jom order sekarang selagi stok masih ada!!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Berminat? Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:


SMS l CALL l WhatsApp : 0129181348
Email: masitah.ag84@gmail.com


No comments :

Post a Comment

Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...