Pengedar Shaklee Gombak dan Batu Caves

Biar Hati Berbicara Pabila Sudah Jatuh Cinta

Assalamualaikum dan selamat pagi..Semoga anda semua dirahmati Allah..Fikir positif..Itulah habuannya positif juga..Senyum selalu..;-)

Barangkali tajuk pagi ini amat segar bugar dalam ingatan bonda dan "Biar Hati Berbicara Pabila Sudah Jatuh Cinta" menjadi tajuk entri kali ini. Dengarnya seperti menarik bukan.Cinta Oh Cinta!!!.Saat jatuh cinta itulah saat paling menggembirakan..Perasaan yang datang secara tiba-tiba. Bukan mudah untuk seseorang jatuh cinta. Hanya perasaan yang Allah SWT sahaja berikan kepada insan tertentu dan sudah pasti pepatah Melayu ada mengatakan 'Tak Kenal Maka Tak Cinta'...Jadi bermulalah episod saat perkenalan antara Bonda dan Shaklee;-)

Cinta itu indah
Pertama sekali, biarlah anda kenali siapa bonda..Seorang ibu yang mempunyai kerjaya tetap, mempunyai suami yang penyayang dan sepasang anak syurga yang comel. Nur Umairah Kaisah dan Muhammad Khalish Wildan. Merekalah permata hati bonda dan peneman sepanjang masa tak kala ayahnya outstation.

Umairah dan Khalish 
Berbalik kepada entri Biar Hati Berbicara Pabila Sudah Jatuh Cinta. Ianya bermula takkala selepas melahirkan anak lelaki bonda Khalish Wildan tanggal 15 Mei 2012 di Hospital Naluri Wangsa Maju. Kelahiran kali ini amat mudah (masih normal) namun selepas mengalami fasa kelahiran ini bonda mengalami masalah tekanan perasaan dek kerana kesakitan akibat jahitan yang belum sembuh dan tak tau kenapa anak sudah masuk dua tetapi masih di'toreh' sehinggakan memerlukan jahitan yang banyak. Lupa berapa jahitannya. Selain daripada itu susu tak ada lah banyak sangat dan setiap kali Khalish inginkn susu, setiap kali tu lah menangis. Ada sesetengah ibu air susu melimpah ruah. Masa lahirkan Umairah dulu pon terjadi benda yang sama. Puas sudah berurut kampung, makan macam-macam tapi masih juga tidak semeriah susu seperti orang lain. Ada juga kawan-kawan cadangkan ubat itu ubat ini. Antaranya juga supliment Shaklee. Tetiba hati bonda tersentuh dan menarik perhatian mata bonda untuk meng'google' apa itu Shaklee. Memandangkan bonda teramat sakit akibat jahitan tersebut, suami ajak jumpa pakar sakit puan.  Kebetulan klinik tersebut berhampiran dengan branch Shaklee Wangsa Maju, bonda dan suami pergi ke sana dan dapatkan Set Berpantang dan Menyusu sekali. 

Shaklee Wangsa Maju
Bonda masih ingat lagi, pertama kali bonda pergi ke sana semacam aura positif tau..hehe..Ya lahkan. Sebenarnya apa yang kita fikirkan itu bakal apa yang akan terjadi..Percaya tak. Selepas dah beli semua set Berpantang dan Menyusu, dalam hati bonda percaya dengan ikhtiar ini biarlah kesakitan itu reda dan berakhir di samping nak khalish menyusu cukup 2 tahun. Think Positif okeh!!!
Set Berpantang Shaklee


Alhamdulillah, Memang benar. Tak sampai 3 hari, tempat jahitan tu mula tanggal dan tidak sakit lagi. Terima kasih Zink Complex!!Bonda pon boleh duduk dan menyusu anak dengan baik. Susu pun cukup untuk Khalish. Baby lelaki ni kuat menyusu tau. Berbeza dengan kakaknya. Dan alhamdulillah..Sempat lah juga susu badan selama 2 tahun setengah. Itu pun berhenti sebab bonda mengandung. Hehe.. Apa yang membuatkan bonda jatuh cinta dengan Shaklee ni? Selama 60 hari dalam pantang..sangat-sangat hebat, cergas, bertenaga dan semangat je. Berbeza sangat sewaktu bersalinkan anak pertama.Tiada perasaan rasa nak marah atau letih walhal Khalish setiap malam bangun dan tak tidur. Agaknya penangan B Complex dan Ostematrix. Kawal perasaan tidak meroyan dan stress!! Dia banyak tidur siang. Bonda pon layan je dia..hehe. Balik pula berpantang kat kampung, saudara mara cakap "engkau ni macam tak bersalin, cergas aja Su tengok"..Memang pun. Sebab supliment yang bonda ambil ni memang memberikan tenaga yang luar biasa. Perasaan yang memberikan mood ketenangan.


Set Menyusu Shaklee
So, bila pula bonda boleh terjebak sebagai SID? Sejak bonda berfikir 'Kenapa aku tak beli guna ID aku sendiri?Asyik guna ID orang je.Walhal sekali beli tu boleh dapat balik dan kalau ikutkan dapatlah jugak bonus masuh maybank kan. Sapa tak nak duit..huhu...Sehinggalah November 2012. Bonda register sebagai SID di bawah upline bonda Umi Maisarah Md Saupi yang bonda anggap macam kakak bonda sendiri sebab dah lama kenal dengannya. Orangnya baik dan peramah gitew.. Umi lah yang ajak bonda join. Salurkan segala maklumat tentang produk Shaklee terutama dalam Group OMS dan WhatsApp OMS.  

Umi Mai dan Bonda
Memang pada mulanya bonda belum lagi rasa nak berbisnes. Tapi memandangkan ada permintaan dari kawan-kawan dan ada side income apa salahnya bonda joinkan. Selepas consume pun mendapat feedback yang positif. Alhamduilillah. Hampir 2 tahun bonda dalam bisnes Shaklee dan sudah ada group sendiri iaitu Secret Millionaire Shaklee

Secret Millionaire Shaklee
Harapan bonda agar dapat berkongsi tentang kesihatan, kebaikan dan bagaimana nak menjana 
pendapatan melalui Shaklee. Jangan segan silu sekiranya anda ingin dapatkan konsultasi, menjadi
ahli, dan sebarang pertanyaan tentang Shaklee. Apa yang nak bonda kongsikan, di sini lahirnya sebuah
cinta yang sukar bonda gambarkan. Kenal dan cuba dulu produk Shaklee. Anda di luar sana tak kan rugi.
Pasti dijamin semulajadi, halal dan mendapat maklum balas yang positif!

Biar Hati Berbicara Pabila Sudah Jatuh Cinta.....................

3 comments :

Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...