Pengedar Shaklee Gombak dan Batu Caves

PENGEDAR SHAKLEE GOMBAK DAN BATU CAVES: Cara Untuk Hilangkan Jeragat

Apa itu Jeragat?

Jeragat sangat sinonim dengan penduduk Asia. Kita di Malaysia tidak terkecuali. Sesiapa yang mengalami jeragat pasti cuba mencari cara untuk hilangkan jeragat. Kenapa? Kerana jeragat sangat memberi kesan kepada personaliti seseorang khususnya para wanita. Jeragat juga dikenali sebagai melasma sering terjadi di kawasan muka terutama di bhagian pipi, hidung dan dahi. Dikatakan juga mereka yang berumur dalam lingkungan 25-50 kerap terjadinya jeragat. Terdapat dua jenis jeragat/melasma iaitu:
  • Melasma Epidermal (menjejaskan lapisan luar kulit) 
  • Melasma Dermal (Menjejaskan lapisan dalam kulit)

Contoh jeragat
Punca Berlaku Jeragat

  • Sentiasa terdedah kepada cahaya matahari
  • penggunaan pil perancang
  • penggunaan kosmetik atau rawatan kulit tidak sesuai
  • Keturunan atau genetik keluarga

Cara Untuk Hilangkan Jeragat - Vitamin dan Produk Shaklee untuk Jeragat

Buat pengetahuan semua,terdapat produk shaklee yang dapat membantu bagi mengurangi serta mengatasi masalah jeragat. Antaranya:

(i) Vitamin C
SR Vita -C
Vitamin C sangat baik untuk pembentukan kolagen. Sekiranya diambil secara konsisten, ia dapat mengembalikan kulit anda lebih nampak cerah, melambatkan proses penuan dan akan menyekat pembentukan pigmentasi. Maka ia dapat membantu mengurangkan kejadian jeragat yang lebih teruk.

(ii) Vitamin E
Vita-E Complex
Vitamin E juga sangat terkenal dengan vitamin awek muda kerana dikatakan dapat membantu keseimbangan hormom dan dapat mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Oleh itu ia sangat penting untuk mengatasi masalah kulit yang berminyak dan berjeragat.


(iii) ESP
ESP
ESP sangat penting dalam penghasilan sel bari dan secara tidak langsung dapat mengurangkan kesan kulit mati dan kekerapan kejadian jeragat. Oleh itu protein yang terkandung dalam ESP ini akan dapat menghasilkan sel-sel baru dan belum sempat jeragat baru menyinggah.

(iv) Collagen Powder
Collagen Powder
Kolagen merupakan tisi penyambung yang akan membantu mengekalkan kekuatan dan kenjalan kulit. Semaki meningkatnya usia kita, semaki  lambat badan kita menghasilkan kolagen. Jadi kita boleh mengambil kolagen tambahan untuk mengekalkan dan melambatkan penuaan wajah. Masalah jeragat juga dapat berkurangan.

(v) Spot Whitening Treatment
 Spot Whitening Treatment
Spot Whitening Treatment dapat memperbaiki jeragat akibat kesan matahari dengan cepat. Kuasa pencerahan botani dihasilkan daripada pati Likuoris dan Peony yang amat bernilai disebabkan kesannya dalam mencerahkan, melindungi serta menghilangkan radag kulit.

--------------------------------------------------------------------
*Air  sangat penting dalam usaha kita mencantikkan wajah. Jadi, anda perlu sentiasa memastikan kandungan air dalam badan adalah mencukupi. Kekurangan air boleh menyebabkan jerawat atau jeragat mudah terhasil. Kekurangan air juga boleh menyebabkan kulit yang kering, kusam dan seterusnyamenjadi bermasalah. 

Sekiranya anda berminat untuk mencuba produk Shaklee untuk jeragat, sila hubungi pengedar sah anda di alamat berikut:


ID Shaklee : 893715
⌨ FB Page: Vitalish Corner
✉ Email: masitah.ag84@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 012-9181348
➲ COD Area: Gombak, Gombak Setia, Greenwood, Batu Caves, Sri Gombak, Sungai Pusu, Wangsa Maju

No comments :

Post a Comment

Anda mungkin juga meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...